woensdag 3 februari 2010

Het startsein is gegeven

Nog geen 3 weken geleden was ik er klaar mee: Social Media. Op resolute wijze heb ik al mijn vriendschappen opgezegd, Pias1986 bestond niet meer, de Twitter sloot voorgoed zijn snavel, de orale diarree was gestopt, ik ging afkicken van mijn digitale leven.

Nu 3 weken later zit ik op de opleiding Communicatie Management in Utrecht in de les Webcultuur. Mijn docent houdt een college over Cultuur. De gigantische ontwikkelingen die het door heeft gemaakt in de laatste duizend jaar. In de Cultuur van nu hebben velen de dringende noodzaak zoveel mogelijk met elkaar te delen. Hoe meer mensen gaan delen, hoe kritischer we worden over deze drang. Is men nog in ontkenning, of heeft men voortschrijdend inzicht? De komende tijd ga ik kijken of de angst voor de drang naar delen terecht is of dat we ons gewoon wereldwijd over moeten geven. De afkick fase is dus gestopt, ik begin een nieuw digitaal leven. Nu maar afwachten of ik m'n oude digitale vriendschappen weer terug krijg...

Wordt vervolgd.

3 opmerkingen:

  1. Kijk, dat is mooi voor 0:00 uur al de eerste punten binnen. Je hebt een 'vriend voor even' die wil weten wat bloggen met jou doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd naar je avonturen in je digitale leven. Een digitaal leven... Some say it is inevitable!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het startsein was veelbelovend, hoe kijk je er nu tegenaan? Een terugblik kan een goede reden zijn voor een nieuwe blog.

    Social media heeft mij laten zien dat eindeloos aan het werk achter de computer ook gezellig kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen